Ny webbutik 2011.


Läste precis på Theresesblogg att Monki kommer öppna webbutik under 2011. Hur bra som helst eftersom det inte är ofta jag tar mig till Monki butikerna.


l want a perfect moment.


Om en halvtimme börjar jag jobba. Har ingen lust alls att jobba idag, söndagens jobb var en riktig mardröm. Vad är det med folk och rea? Kan man inte bete sig trots att det står 50% på en skylt?

Just nu är jag inne i någon slags bubbla där jobb inte är en del. Jag blir så ibland, sitter i timmar och engagerar mig i någonting. Just nu är det grunderna i photoshop och mitt plugg (byggnadsteknik) som engagerar mig. Jobb står som sagt inte ens med på listan. Jag behöver den 12 januari nu.



2 steg från paradiset.



(stockholmstreetstyle)

Kan det bli några grader varmare? Insnöand på stickade kjolar/ shorts, hur fint som helst!

Spring 2010 at H&M.


Idag damp H&Ms vårkatalog ner i brevlådan, nedan har ni mina favoriter!



Stickat.


Så hysteriskt fint! Jag vill också ha ett par stickade shorts...


17. Mitt favoritminne.


Jag har fler favoritminnen och lider av beslutångest så jag kan som sagt innan inte välja. När jag tänker på mina favoritminnen så ser jag personliga minnen, minnen som innehåller så mycket känslor att jag gärna har dem för mig själv. Kort och gott jag kan inte välja ett minne att dela med mig av.


God fortsättning.


God fortsättning får jag väll säga. Hade en perfekt julafton med för många fina klappar (måste ha varit riktigt snäll i år?), god mat, julstämning och dessutom var jag omringad av dem bästa. Precis så som en julafton ska vara.

Enligt mig är julafton helt klart den mysigaste och mest stämningsfulla dagen på hela året!



16. Min första kyss.


Jag minns den riktigt väl. Den första riktiga kyssen. Gick i fyran eller femman, hur gammal är man då? Hur som helst, det var hemma hos min dåvarande bästis. Vi var tre tjejer som hade bestämt att idag skulle vi kyssas. De tre drabbade killarna var våra dåvarande pojkvänner och smarta som vi var tog vi bara med oss våra "respektive" in i varsitt rum.

Killarna var inte dummare än så att dem förstod. Våra tänder stötte ihop och det var inte dirket någon perfekt upplevelse men det var min första kyss. Efteråt gick jag tvär över gatan hem och tittade på medan min pappa och mina lillebröder spelade Zelda. Min första kyss.



Dan före dopparedagen.


Min karl är iväg och köper sina julklappar och själv börjar jag jobba om två timmar. Hysteriskt är bara förnamnet av vad det kommer vara på jobbet idag, dessutom är det öppet ända till 21. Innan jag hoppar i min arbetsroll tänkte jag hinna med att köpa de sista klapparna. Granen svämmar över av enbart mina klappar även om jag (som alla andra år) inte skulle köpa så mycket julklappar. Men vad tusan är det jul så är det!


Körde på klassisk paketinslagning i brunt och rött med söta detaljer. Gillar´t!

15. Mina drömmar.

Jag har ungefär en miljon drömmar och det är därför jag ofta har lite svårt att fokusera. Jag vill för mycket. Jag vill flytta till en liten villa i något litet villaområde, nära stan men ändå långt ifrån. Jag vill resa både till värmen och till skidorter. Vill skaffa barn och köpa en liten hund och gärna en häst. Jag vill ha mer tid! Vill jobba med nåonting som intresserar mig, just nu är fastighetsmäklare det som ligger närmast. Vill bilda en liten familj. Vill inreda och fixa. Vill känna frihet och aldrig bli en 9- 5 människa trots att jag lever i en liten familj. Vill ägna mig åt sådant som intresserar mig.



Men de viktigaste av allt är att jag vill se mig själv och dem i min närhet lyckliga.

Nyårsdröm.



Oscar de la Renta.


14. Vad hade jag på mig idag?


Skinnbyxor: H&M, tröja: Bokbok, boots: Ellos, halsband: Primark.

13. Den här veckan.

Veckan som gått har varit en bra vecka.

Har bland annat hunnit med: Att träna, plugga, vara iväg på första träffen med klassen och skriva prov i civilrätt, firat två födelsedagar, jobbat, ätit för mycket, haft kavaj två av tre dagar, varit flyförbannad på SL, på riktigt funderat på att flytta ifrån Sthlm, försälskat mig i ett hus i Nyköping, slagit in julklappar, klätt julgranen, trott att jag ska få bensinstopp, skrivit önskelsta, skrattat och gråtit, varit arg och varit glad, älskat så mycket så de gjort ont, skrivit julkort och mycket, mycket mer...



12. I min handväska.




Såhär ser innehållet i min väska ut just nu.
En miljard pennor som ligger kvar sen förra veckans internat, halstabletter,tuggummin, nycklar hem, nycklar till jobbet, plånbok och min necessär med allt som jag inte klarar mig utan.

11. Mina syskon.


Mina bästa lillebröder. Vad skulle jag göra utan dem, vem skulle jag då ha tjaffsat med under min uppväxt? Mina bröder är dem bästa man kan ha, dessutom bor jag just nu tillsammans med en av mina brorsor. Trots alla miljoner bråk vi haft så har det ändå varit vi tre mot världen så fort vi lämnat hemmet.

Jag är riktigt glad att jag är en av tre i en syskonskara.


Haha en misslyckad outfitbild, på mig och lillebror Jocke.


Min andra brorsa på studenten i våras.

Illustrationer.


Dog lite smått när senaste Elle damp ner i brevlådan. Är löjligt förtjust i mode illustrationer och illustrationerna som Liselotte Watkins gjort i tidningen är grymma!



10. Det här hade jag på mig idag.


Nu ligger jag efter igen. Är det något jag saknar i mitt liv just nu så är det tid!



I torsdags hade jag iallafall på mig det här. Sammetsleggings: H&M, tunika: H&M, armband: Bokbok, stövletter: Ellos.


9. Min tro.


Jag tror. Jag tror på mig själv. Tror på att man kan bli vad man vill bara man försöker tillräckligt. Jag tror på lycka och på att man skapar sitt eget liv. Jag tror på möjligheter.

Jag tror på kärlek. På livslångkärlek. Hur skulle man inte kunna göra det? Finaste tanken som finns.


I want a perfect moment.




Idag fyller min finaste vän Maria år. Grattis, grattis, grattis! Ikväll blir det middag och presentutdelning. Nu blir det iväg på internat om civilrätt hela dagen.


På repeat hemma hos mig.


For the rest of my life.


Inspiration och plötsligt vet jag exakta placeringen för min första tatuering. Ska bara samla tillräckligt med mod först...




(?, ?, Isabeladrian)

Med ett stänk av vanilj.



Litet kvällstips...Honung med vanilj, mumma!

8. Ett ögonblick.


Åh den här listan är ju omöjlig för en sån som mig som aldrig kan ta ett beslut. Hur ska man hela tiden kunna välja bara en grej när det finns så många? Hade jag haft barn hade ögonblicket varit självklart men nu...

Bra ögonblick och dåliga ögonblick. Ögonblicket då jag började i första klass, tog körkort, flög som en vante i ett hopp i fjällen, fick hjärnskakning, ögonblicket då våran första katt fick ungar, då jag fick jobb, någon av de tusen gånger jag ramlat av hästen, då mamma åkte in på sjukhus.

Ögonblicket då min lillebror kom hem från USA efter ett helt år, något ögonblick på alla resor man gjort, gången då jag voltade med en bil (hur mycket man hinner tänka när man på riktigt tror att man ska dö) ögonblick då man känt så mycket likgiltighet så man blivit rädd för sig själv, gången då vi gjorde slut, gången jag stod på en båt i medelhavet och såg delfiner leka i solnedgången, gången jag provade på att dyka och utrustningen var så kass så det hela tiden läckte in vatten (inge vidare på sju metersdjup) ögonblicket då min morfar dog.

Jag kan inte välja...

1, 2, 3 GO!


Såhär såg jag ut idag påväg till gymmet för att köra ett corepulspass. Nytt pass för terminen och jag som i princip inte har tränat ordentligt sen innan sommaren höll på att dö. Självklart ställde jag mig längst fram också vilket gjorde att jag inte kunde fuska. Fasen måste verkligen hitta tid för träningen.




7. Min bästa vän.


Jag skulle nog inte säga att jag har en person som är min bästa vän. Så jag kör allmänt om vänner!


Börjar med the girls. Mina vapendragare som jag hållt ihop med sedan jag bytte skola i tvåan. Eftersom vi jobbar olika tider, bor en bit ifrån varandra och har ungefär tusen saker på egna håll så ses vi inte så mycket som vi borde men dem finns alltid där. Vi är bra på tjejsnack och vinkvällar och det är med dem man får galna skrattattacker som gör att man inte kan andas. Dem som helt enkelt är bäst!



Sen har vi mamma. Som är min äldre jag. Hon som får en att skratta, delar många intressen och den person jag kan springa maraton i affärer med.

Så har jag ju min pojkvän också såklart som alltid finns där och försöker förstå även om vi ibland är från en varsin planet. But still.



Sen har vi ju jobbtjejerna som är helt grymma.



Så får jag ju inte glömma dem vännerna som man vet alltid finns där även om det går långt mellan gångerna man hörs. Dem som man känt länge länge, som man kan starta en konversation direkt med fast man inte setts på flera månader. Dem som nästan kan läsa ens tankar och kan ens bakgrund.


Men en sån där bästis som jag hade när jag var yngre har jag inte idag. En sån som tänker likadant, som man delar brythjärtan med och ibland till och med delar pojkvän med. En sån person som man helt enkelt gjorde allt med och som visste om dem flesta dagboksinlägg, en som helt enkelt kände än utan och innan.

Dear Santa.



6. Min dag.


Ligger ju en dag efter så de får bli min dag igår.


Ledig från jobbet. Spenderade dagen med älsklingen. Sov till elva. Låg kvar i sängen och lyssnade på ljudbok. Åt frukost påvägen till Nacka Forum. Stannade till i Sickla och trängdes bland alla julklappsshoppande människor.


Köpte hem två hyacinter, jul!

Handlade mat två gånger. (Skulle göra egna hamburgare och kom hem med allting utom hamburgarna så det var bara att åka iväg igen.) Pojkvännen lagade middag.

Hade adventsfika med varm choklad och vispgrädde och lussebullar. Spenderade sen resten av söndagskvällen framför I am legend.



The sun is on our side.




Snart, snart, snart blir det sol igen för mig och pojkvännen. Galet härligt!

5. Vad är kärlek?


Kärlek är den starkaste känslan man kan känna. Känslan som inte går att beskriva.

Det är när du bara vill ligga bredvid honom, sitta bredvid honom eller stå bredvid honom. Det är känslan av att hela tiden vilja komma närmare, känslan av att vilja ha någon kroppsdel som snuddar vid honom. Kärlek är hans hand i din, när två täcken blir ett, snöflingor och glittriga moln. Kärlek är känslan av att känna sig löjlig och se saker i rosaskimmer.

Men kärlek är också så mycket större än så. Det är att vilja någon det bästa. Att känna så mycket så det blir löjligt att försöka förklara för inga ord kommer ens att vara i närheten av den där känslan.

Kärlek är han som igår kom in till mig med värktabletter och vatten. Han som låg bredvid mig och höll min hand. Han som sjukanmälde mig från jobbet för jag mådde för uselt för att orka. Han som säger att han älskar mig trots att jag ibland är sur som ättika utan anledning och stänger in mig för att få vara ifred. Kärlek är

Min kärlek är han som brukar springa runt i ett par trasiga jeans och en mössa på huvudet. Min kärlek heter Jonas och han är den finaste pojkvänn man kan ha. Jag älskar honom så det gör ont.



Men kärlek är också känslan till sin familj och sina vänner. Känslan av att vilja se dem lyckligast på jorden och känslan av att ingenting annat spelar så stor roll när ni sitter där och äter söndagsmiddag.


Dålig bloggning.


Dålig bloggning över helgen. Gårdagen spenderades nerbäddad i sängen med jordens värsta värk kombinerat med att hänga över toalettstolen. Mådde riktigt uselt. Tanken var att jag skulle varit på julbord med jobbet men det var bara att glömma. Riktigt surt att missa det. Istället blev jag hämtad och spenderade kvällen i soffan hos mina föräldrar medan pojkvännen var på ett annat julbord.

Casual friday.


Linne: H&M, kavaj H&M, jeans: Primark, skor: Converse, halsband: Lindex.


4. Det här åt jag idag.

Frukost
Två smörgåsar med ost, lussebulle och bluefruit te.



Lunch
Köttfärssås och spagetti

För många saffranskakor, grönt te
Clementin

Middag
Utskurenbiff, klyftpotatis, café de paris och en stor sallad
Rödvin



Julmust
Osbågar
Choklad
Lussebulle

Höga höjder.

 
Kunde inte låta bli att klicka hem the magic shoes från Nelly. De ljusa fullständigt älskar jag, finns ont om snygga ljusa skor och jag tror de kommer få följa med utomlands i januari och invigas i solen. De svara är användbara till allt, den dekorativa dragkedjan i silver gör dem perfekta.



Cold as ice.



I veckan köpte jag en söt mössa med matchande vantar. 149kr, perfekt!

Forever21 utan tull.


Nu när Forever21 äntligen finns i Europa och man slipper den där tullen kostar frakten bara 60 ynka kronor. Beställde min studentklänning för snart tre år sedan därifrån och var riktigt nöjd.



Finns en hel del gobitar och priserna som blir nu när tullen är borta får en verkligen att jubla!




Reafynd.


Mina senaste tillskott i garderoben. Underbar mönstrad lååång kofta, mjuka kavajer med snyggt fall framtill, en mönstrad och en helsvart. Alla tre kommer från H&M och ni hittar dem på den grymma rean på nätet.

På håret.



3 hårprodukter som jag helst inte är utan.

1. Dust it - Ger volym och ger håret struktur, du slipper den där nytvättade och flygiga känslan.
2. Pure shine drops - Använder de på mina slitna toppar och i längderna för att få lite mer glans. Tycker det är perfekt då man plattat håret.
3. Inpackning Absolut repair - Bäst. Håret känns lika friskt som när man precis varit och klippt sig.

3. Mina föräldrar.


Mamma är den person jag kan prata med om allt. Hon bryr sig alldeless för mycket om andra för sitt eget bästa och är tyvärr bra på att sätta sig själv i sista hand. Hon är den person som alltid finns där och den mest omtänksamma perosn som jag känner. Hon är fortfarande den första jag hör av mig till om någonting är galet för jag vet att hon alltid är där, lyssnar och stöttar. Hon är den person jag helst shoppar med för hon är den enda som är som mig och kan springa i affärer till fötterna blöder. Våran London resa i våras var galen och jag tror inte många orkat med ens en halv dag med oss. På en anställningsintervju fick jag frågan vem jag såg upp till och utan att tveka svarade jag min mamma.

Min pappa är galen. Han är precis som jag en bergochdalbana i det mesta han gör. Han är en riktig periodare och kan ena dagen få för sig att han ska börja baka, köpa hem de bästa recepten och alla special redskap man behöver för att veckan därefter komma på att han ska ta dyklektioner. Min pappa är hysteriskt rolig och gör de knäppaste uttrycken med sin näsa när han skrattar. Det är svårt att ha tråkigt med honom i ett rum. Han är envis som en åsna och har han bestämt sig för någonting är man tvungen att googla fram svaret för att bevisa motsattsen.


Mina föräldrar de bästa man kan ha, på riktigt. Finns alltid där och stöttar när man behöver dem. Skrattar hysteriskt med eller åt en. Kommer med lösningar som man inte tänkt på och har alltid gett mig det dem trott var bäst. Utan dem vore jag ingenting och definitivt inte den jag är idag. Jag älskar dem mer än någonting annat.

2. Min första kärlek.


Hur ska man kunna beskriva den? Allting var ju så nytt och hur skulle man kunna tro att man skulle känna så mycket? Som den första snön eller den första dagen i skolan. Alla vet att det är någonting speciellt med det som man är med om för första gången.

Vi träffades genom gemensamma kompisar och varje gång han tittade på mig gick det som en ilning av välbehag i kroppen. Det var omöjligt att möta hans blick utan att rodna. Vi blev tillsammans efter att ha spenderat ungefär en sommar tillsammans. Efter den sommaren var det vi två mot världen i nästan tre år.

Alla känslorna och berg och dalbanan blev tillslut för mycket och det tog slut. Det gjorde så förbannat ont. Aldrig hade jag kunnat tro att det skulle kännas så. Jag ville bara rycka hjärtat ur kroppen och inte behöva känna någonting. Istället plågade vi varandra genom att fortsätta träffas. Vi började om på nytt men det blev aldrig riktigt som det varit. Det var inte menat att det skulle vara vi längre.

Jag är övertygad om att kärlek behöver just bergochdalbanor för att fungera och har svårt att se ett kärleksfullt förhållande utan det. Ibland måste man nog dock dra ner på dem där vulkanutbrotten och andas istället. Det går inte att ha ett fungerande förhållande som hela tiden går i svart eller vitt.

Idag umgås vi inte men vi är inte heller ovänner, absolut inte. Jag är överlycklig över att ha fått vara med honom och är övertygad om att han gjorde mig till en bättre människa. Självklart kommer han alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta, hur skulle han inte kunna ha det? Han var min första riktiga kärlek.


(Bild: Lelove)


Årets första julbord.

 
I fredags averkade vi årets första julbord i Strängnäs med min pojkes nya firma. Hur gott är det inte att äta årets första julmat? Gick lös på efterrättsbordet och hitta en favorit i någon smoothie liknande drink gjord på kardemumma? och mandarin.

Mindre kul var det att ovan köra hans fyrhjulsdrivna automat Jeep i snökaoset från Strängnäs till Stockholm klockan tolv på natten.



Skinnbyxor: H&M, Kavaj: H&M, transparant topp: Monki, shoes: Nelly, halsband: MQ Zoul.


1. Om mig.


Svårt att förklara sig själv men vad tusan det är värt ett försök. Född 1988 på Nacka BB där jag bodde tills jag var sex år. Flyttade sen till Haninge där jag bor kvar. Bor  i en lägenhet mitt i Handen med min pojkvän och ena lillebror.

Just nu jobbar jag på Hennes & Mauritz där det inte är en lugn stund samtidigt som jag pluggar till mäklarassistent på delvis distans och delvis internat. Eftersom jag har svårt att sitta stilla och gillar att ha ungefär en miljon projekt på gång samtidigt passar det mig ganska bra. Blir väldigt lätt rastlös och skulle aldrig klara av ett nio till fem jobb på kontor eftersom rutiner gör mig skräckslagen.

Som person är jag en riktigt berochdalbana och många tycker nog jag är svår att förstå. Kan bli jätteledsen för ingenting och gråta som ett litet barn för att i nästa sekund skratta hysteriskt som om det inte fanns någon morgondag. Är ganska dramatisk och ser ofta de mesta i svart eller vitt.

Lite av ett kontrollfreak är jag nog också och gillar att ha kontroll över saker och ting. Hatar när det är stökigt och kan blir tokig på en sån sak som att min pojkvän är en expert på att  slänga sina arbetskläder utanför tvättkorgen istället för i. Gillar helt enkelt att ha ordning och reda.



Trettio dagar att lära känna mig.


Tänkte dra igång med listan som är ute och snurrar i bloggvärlden. Startar i dag med "om mig" och fortsätter sen förhoppningsvis varje dag tills listan är slut och så vet ni mer om mig. 

Dag 01 – Om mig

Dag 02 – Min första kärlek

Dag 03 – Mina föräldrar

Dag 04 – Det här åt jag i dag

Dag 05 – Vad är kärlek?

Dag 06 – Min dag

Dag 07 – Min bästa vän

Dag 08 – Ett ögonblick

Dag 09 – Min tro

Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag

Dag 11 – Mina syskon

Dag 12 – I min handväska

Dag 13 – Den här veckan

Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?

Dag 15 – Mina drömmar

Dag 16 – Min första kyss

Dag 17 – Mitt favoritminne

Dag 18 – Min favoritfödelsedag

Dag 19 – Detta ångrar jag

Dag 20 – Den här månaden

Dag 21 – Ett annat ögonblick

Dag 22 – Det här upprör mig

Dag 23 – Det här får mig att må bättre

Dag 24 – Det här får mig att gråta

Dag 25 – En första

Dag 26 – Mina rädslor

Dag 27 – Min favoritplats

Dag 28 – Det här saknar jag

Dag 29 – Mina ambitioner

Dag 30 – Ett sista ögonblick


Jul i mitt hus.


I torsdags blev det lussebak i vanlig ordning med min ena brorsa. Vi fuskade och köpte pepparkaksdeg men vad tusan gör man inte när den enda tid man har att baka är med start klockan åtta en torsdagskväll?

Köldhål.


Graderna visar på -15 och jag är överlycklig att jag har mindre än fem minuter till jobbet. Känns som jag adderar en kofta över allting som man tar på mig nu för att inte frysa ihjäl.


Sneakpeak på dagens. Kofta: 365sunshine, armband: Bikbok

A white home is my home.



Vitt, vitt, vitt och mer vitt med små färgklickar råder min inredningsstil. Hade jag fått bestämma hade jag bott i en kritvit lägenhet, gärna med både vitlaseradegolv, vitat väggar, vita tak och så gott som bara vita möbler. H&M har finfin rea nu och ovan ser ni ett hopplock av vad som gärna hade fått flytta hem till mig.


Första december.


Hade tänkt gå upp och titta på julkalendern, men vaknade halv åtta. Trots att jag är 22 år tycker jag fortfarande är det är något magiskt över första december, julkalendern och allt annat tiden före jul innebär.


Byxor: H&M, tee: 365sunshine, halsband: Primark, klackar: Ellos

RSS 2.0